Tears in Heaven (live) - Eric Clapton

特别喜欢的风格

流浪的龙:

这首歌中文名译作《泪洒天堂》,是英国摇滚巨星艾力克.克莱普顿接连遭遇好友和儿子去世的打击下创作的作品。作为一首悼念亡者的歌,它显得过于平静,却还是有一种隐隐的痛。“如果天堂可以到达,我想带你回家”。

Would you know my name 你还记得我的名字吗

If I saw you in heaven 如果我在天堂遇见你

Would it be the same 你我还能像从前一样吗

If I saw you in heaven 如果我在天堂遇见你

I must be strong and carry on 我必须坚强、坚持下去

Cause I know I don't belong here in heaven 因为我知道我并不属于天堂

Would you hold my hand 你会握我的手吗

If I saw you in heaven 如果我在天堂遇见你

Would you help me stand 你会扶我一把吗

If I saw you in heaven 如果我在天堂遇见你

I'll find my way through night and day 我会找到度日的方式

Cause I know I just can't stay here in heaven 因为我知道我不能留在天堂

Time can bring you down 时间使人消沉

Time can bend your knees 时间使人屈服

Time can break your heart 时间使人伤心

Have you begging please 你是否向它求饶

Begging please 求饶

Beyond the door 在那道门后

There's peace I'm sure 必定是一片祥和

And I know there'll be no more 而我知道将不再有人

Tears in heaven 泪洒天堂

评论
热度(417)

© 沐凉薇Meer* | Powered by LOFTER